Η Σοφία Μπαΐρα σε μία μοναδική συνέντευξη στο www.ogamosmas.gr αποκαλύπτει τα πάντα για το πρώτο γεύμα της ημέρας, το πρωινό

0
122

Η Σοφία Μπαΐρα, η γλυκιά διαιτολόγος-διατροφολόγος, παραχώρησε μία μοναδική συνέντευξη στο www.ogamosmas.gr σχετικά με το πρώτο γεύμα της ημέρας, το πρωινό και τη διατροφική αξία του.

Η ίδια μας είπε τα εξής:

Ποια είναι η διατροφική αξία-σημασία του πρωινού;

«Το πρωινό γεύμα, παρέχει τις αναγκαίες ποσότητες φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων, ώστε οι ημερήσιες ανάγκες σε αυτά, να είναι κατανεμημένες σωστά μέσα στη μέρα. Επιπλέον, το πρωινό, αποτρέπει τις μεγάλες διακυμάνσεις στα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα. Ενώ, μειώνει την όρεξη για μεγάλη ποσότητα φαγητού στα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας και έτσι, αποτρέπει την κατανάλωση ανθυγιεινών πρόχειρων τροφών.

Έρευνες, υποστηρίζουν ότι τα παιδιά, που καταναλώνουν πρωινό αποδίδουν καλύτερα στα μαθηματικά και στην ανάγνωση, έχουν αυξημένη προσοχή στην ώρα του μαθήματος και συνολικά καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη.

Επίσης, το πρωινό γεύμα φαίνεται πως βοηθά και στη βελτίωση της γενικότερης υγείας των παιδιών, να ελέγχουν το σωματικό τους βάρος καλύτερα, να έχουν μικρότερα επίπεδα χοληστερόλης αίματος, να υποφέρουν λιγότερο συχνά από στομαχόπονο, κρυολογήματα ή γρίπη». 

Από τι αποτελείται ένα πλήρες και θρεπτικό πρωινό;

«Το πρωινό μας γεύμα πρέπει να αποτελεί το 25-30% των ημερησίων θερμίδων, που καταναλώνουμε ημερησίως. Είναι σημαντικό, λοιπόν, η ενέργεια αυτή να προέρχεται από όλες τις ομάδες των θρεπτικών συστατικών, όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά αλλά, και να είναι πλούσιο από βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, που δεν έχουν θερμίδες αλλά είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού».

Πώς μπορώ να μάθω το παιδί μου να καταναλώνει πρωινό; 

«Μπορείτε να μάθετε στο παιδί σας να καταναλώνει πρωινό καθημερινά με τους εξής τρόπους:

  • Δώστε το καλό παράδειγμα: Είναι πιο πιθανό να αρχίσει να «χτίζει» το παιδί υγιεινές συνήθειες, αν βλέπει τους γονείς του, να τρώνε πρωινό γεύμα κάθε μέρα
  • Αφήστε τα παιδιά να συμμετάσχουν στην επιλογή του πρωινού: όπως να διαλέξουν για παράδειγμα, τα δημητριακά, που τους αρέσουν
  • Αφήνετε πάντα πάνω στο τραπέζι ένα μπολ φρέσκα φρούτα, ή εύκολα υγιεινά μικρογεύματα, όπως  μπάρες δημητριακών, όταν κάποια πρωινά η οικογένεια βιάζεται»

Ποιες είναι οι χειρότερες τροφές πρωινού για παιδιά;

«Οι χειρότερες τροφές πρωινού για παιδιά είναι:

  • Γλυκά, όπως σφολιάτες, κρουασάν και ντόνατς, καθώς είναι συνήθως, πλούσια σε ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά
  • Τα κατεψυγμένα σάντουιτς. Μπορεί το έτοιμο φαγητό να είναι βολικό και γρήγορο για όσα παιδιά δεν έχουν χρόνο το πρωί, όμως, είναι μια βόμβα κορεσμένων λιπαρών οξέων και θερμίδων
  • Δημητριακά υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη (δημητριακά που αναφέρουν ό,τι είναι αποκλειστικά για παιδιά). Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι αυτά τα δημητριακά, περιέχουν 40%, περισσότερη ζάχαρη, από τα δημητριακά για ενήλικες»

Τι περιέχει συνήθως το δικό σου πρωινό γεύμα;

«Συνηθίζω να τρώω γάλα με δημητριακά, κυρίως ολικής άλεσης, γιατί με κρατούν χορτάτη μέχρι το μεσημέρι. Επίσης, έχω μια μεγάλη αδυναμία στα βραστά αυγά, τα οποία συνοδεύω με 1 κουτάλι της σούπας τυρί cottage».

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα διατροφής σας, μπορείτε να επισκεφθείτε τη διαιτολόγο – διατροφολόγο Σοφία Μπαΐρα επί της οδού Τσαλοπούλου 2 ή να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο 23210 67982.

ΕΣΕΙΣ ΡΩΤΑΤΕ & ΕΜΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ