Λίνα Κατσαβούνη | Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

0
127

Λίνα Κατσαβούνη | Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Συνέντευξη με Λίνα Κατσαβούνη, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο

Πόσα χρόνια βρίσκεσαι στον χώρο;

«Βρίσκομαι στον χώρο από τον Νοέμβριο του 2005. Εδώ και λίγο καιρό έχω αλλάξει επαγγελματικό  χώρο και πλέον  βρίσκομαι  Μεραρχίας 7 στον 6ο όροφο».

Τι είναι αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο στο επάγγελμα σου;

«Όλα αυτά τα χρόνια που κάνω αυτό το επάγγελμα έχω καταλάβει πως πολύ μεγάλο ρόλο παίζει η διαπροσωπική σχέση που κάθε φορά φροντίζεις να χτίσεις με τον άνθρωπο που θα έχεις απέναντί σου, αλλά και η εμπιστοσύνη που θα αναπτυχθεί ανάμεσα σας. Ο λόγος είναι πως  κάποιος μπορεί να έρθει στο γραφείο σου να σε συμβουλευτεί και να ζητήσει την βοήθεια σου για το οτιδήποτε, από το κλασσικό που είναι η απώλεια βάρους μέχρι κάτι πιο εξειδικευμένο που είναι η σωστή διατροφή του παιδιού του. Πρέπει λοιπόν να μπορεί να σε εμπιστευτεί και να ακούσει αυτά που έχεις να του πεις, αλλά και να ζητήσει την βοήθεια σου όταν κάπου δυσκολευτεί.

Η χαρά της δουλειάς μου είναι ότι έχω την δυνατότητα πέρα από το να βοηθάω ανθρώπους να χάσουν το βάρος που τους απασχολεί, να βοηθάω μικρά παιδιά να μάθουν να τρέφονται σωστά, να φροντίζουν για την υγεία τους».

Ποια είναι η στάση του κόσμου απέναντι στην σωστή διατροφή;

«Η σωστή διατροφή ξεπερνά πλέον τα πλαίσια της απώλειας βάρους. Είναι κάτι που βοηθά σε πολλά θέματα υγείας όπως για παράδειγμα υπόταση ή υπέρταση, χοληστερίνη και ας μην ξεχνάμε βέβαια πως πλέον και η παχυσαρκία θεωρείται μία παγκόσμια ασθένεια.

Έχω πολλές εγκύους που με συμβουλεύονται για το τι πρέπει να προσέχουν και να τρώνε κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης ώστε να παρέχουν στο έμβρυο όσο το δυνατόν περισσότερα θρεπτικά συστατικά».

Ποιος είναι ο ρόλος του διαιτολόγου για ένα άτομο με διατροφικές διαταραχές;

«Ο διαιτολόγος είναι ο πρώτος άνθρωπος που θα επισκεφθεί ένα άτομο με διατροφικές διαταραχές. Συνεπώς εμείς πρέπει από την μεριά μας να έχουμε κατανόηση και να βοηθήσουμε αυτόν που έχουμε απέναντι μας σε συνεργασία με τους υπόλοιπους ειδικούς για να ξεπεράσει το πρόβλημα του. Πρέπει να νιώθει πως έχει ανθρώπους δίπλα του που ανά πάσα ώρα και στιγμή θα τον συμβουλευόσουν και θα τον καθοδηγήσουν σε όποια δυσκολία προκύψει».

Διατροφή πριν από το γάμο: τι πρέπει να προσέξεις

Η μεγάλη μέρα πλησιάζει… και δεν υπάρχει γυναίκα που να μην θέλει να είναι πανέμορφη και να λάμπει μέσα στο νυφικό της!

Κάθε νύφη θέλει  να έχει λαμπερά μαλλιά , φωτεινή επιδερμίδα, να είναι εκθαμβωτική και  θέλει οπωσδήποτε να χάσει κάποια περιττά κιλά ακόμη και αν δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος!!!

Όλα αυτά εννοείται ότι σχετίζονται άμεσα με τη διατροφή της, η οποία πρέπει να είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, βιταμίνες και μέταλλα για να έχει υγιή και λαμπερή εμφάνιση, αλλά και προσεγμένη θερμιδικά για να χάσει αν έχει κάποια περιττά κιλά!!!

Αν πραγματικά πρέπει να χαθούν κάποια κιλά, πρέπει να φροντίσει να το προγραμματίσει έγκαιρα, ζητώντας τη βοήθεια κάποιου ειδικού, έτσι ώστε να μην μπει στη διαδικασία να ακολουθήσει στερητικές δίαιτες για να χάσει γρήγορα και απότομα βάρος, το οποίο  θα ξαναπάρει μετά το γάμο. Η απότομη απώλεια βάρους σημαίνει ότι στερούμε τον οργανισμό μας από θρεπτικά συστατικά τα οποία έχει πραγματικά ανάγκη για να αισθανόμαστε υγιείς και να απολαμβάνουμε την ευεξία που προσφέρει ένα ισορροπημένο  διαιτολόγιο και φυσικά αυτό φαίνεται και στον καθρέφτη μας αλλά και στην ψυχική μας  διάθεση!

Υπάρχουν κάποια θρεπτικά συστατικά τα οποία θεωρούνται σύμμαχοι της ομορφιάς και της λαμπερής εμφάνισης και αυτά είναι τα ακόλουθα:

Βιταμίνη Α

Πηγές: Την βρίσκουμε στα καρότα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στα κολοκυθάκια, στα βερίκοκα, στο μάγκο (με τη μορφή προβιταμίνης) αλλά και στο συκώτι και στο σολομό.

Δράσεις:  Το β-καροτένιο ενισχύει την ελαστικότητα του δέρματος και προφυλλάσει από ξηροδερμία και ερεθισμούς και η βιταμίνη Α συμβάλλει  προστατεύει τα μαλλιά από την ξηρότητα και τα δυναμώνει.

Βιταμίνη Ε

Πηγές: την βρίσκουμε στο σολομός, τα όσπρια, το ελαιόλαδο, το σησαμέλαιο, τα αμύγδαλα.

Δράσεις:  έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση. Καθυστερεί τη γήρανση των μαλλιών και του δέρματος, ενώ ταυτόχρονα καταπολεμά την ξηρόδερμία και τις ραγάδες

Βιταμίνη C

Πηγές: πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι.

Δράσεις: Συμβάλλει στη σύνθεση του κολλαγόνου το οποίο  διατηρεί τη σφριγηλότητα της επιδερμίδας.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Πηγές: δημητριακά, ρύζι, ζυμαρικά, ξηροί καρποί, πουλερικά, ψάρια, αβγά, λαχανικά, γιαούρτι

Δράσεις: Τονώνουν το νευρικό σύστημα και χαρίζουν  ευχάριστη διάθεση.

Χαλκός και ψευδάργυρος

Πηγές: γαρίδες,  χταπόδι, κοτόπουλο, μύδια, ρύζι,  καρύδια, κάσιους.

Δράσεις: Ενισχύουν τη δράση του  κολλαγόνου και της ελαστίνης  του δέρματος. Βοηθούν το δέρμα να φαίνεται πιο υγιές και λαμπερό

Σίδηρος

Πηγές: συκώτι, κόκκινο κρέας, σπανάκι, αποξηραμένα δαμάσκηνα, φακές.

Δράσεις: Βοηθάει στην οξυγόνωση της επιδερμίδας χαρίζοντας φωτεινότητα και λάμψη και βοηθάει στην πρόληψη της τριχόπτωσης.

Νερό

Η σωστή ενυδάτωση βοηθά στην αποβολή τοξινών από το δέρμα, βοηθά στην απορρόφηση των υδατοδιαλυτών βιταμινών όπως αυτές του συμπλέγματος Β και κάνει το δέρμα μας να φαίνεται πιο νεανικό.

Το διαιτολόγιο της  μέλλουσας νύφης για ικανό  διάστημα πριν από το γάμο πρέπει να περιλαμβάνει 3 βασικά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και 2 ενδιάμεσα ελαφριά  και η καλύτερη διατροφή που μπορεί να ακολουθήσει είναι  η μεσογειακή διατροφή, η  οποία σε εβδομαδιαία βάση συστήνει : 1 φορά κόκκινο κρέας, 1 φορά ψάρι, 1 φορά κοτόπουλο, 1-2 φορές λαδερά φαγητά , 1-2 φορές όσπρια και 1 φορά ζυμαρικά και την καλύπτει σε όλα τα θρεπτικά συστατικά τα οποία έχει ανάγκη.

Ένα ενδεικτικό μενού που μπορεί να ακολουθήσει η νύφη λίγες ημέρες πριν από το γάμο μπορεί να είναι το εξής:

ΠΡΩΙΝΟ: 1 φλιτζάνι γάλα 1,5% + ½ φλιτζάνι δημητριακά ολικής άλεσης + 1 φρούτο ή φυσικό χυμό

ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ: 1 χούφτα ωμούς ξηρούς καρπούς + 3 αποξηραμένα δαμάσκηνα

ΜΕΣΗΜΕΡΙ: 90 γρ. περίπου  κοτόπουλο ή ψάρι + 1 μερίδα σαλάτα εποχής (ή βραστά λαχανικά ) με 1κ.σ. ελαιόλαδο + 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης (ή ½ φλιτζάνι ρύζι αναποφλοίωτο ή 1 μικρή πατάτα βραστή ή ½ φλιτζάνι ζυμαρικά ολικής άλεσης).

ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ: φρούτο εποχής

ΒΡΑΔΥ: Σαλάτα εποχής με 1 κ.σ. ελαιόλαδο + 1 φέτα τυρί χαμηλών λιπαρών + 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης ή 1 γιαούρτι 2% + λίγους ξηρούς καρπούς + 1 φρούτο

Φυσικά πρέπει να πίνει πολύ νερό και να αποφεύγει τα γλυκά και το αλκοόλ.

Είναι γεγονός ότι ο γάμος είναι μοναδική στιγμή στη ζωή κάθε γυναίκας και είναι σημαντικό όπως φροντίζουμε για την οργάνωσή του πολλούς μήνες νωρίτερα, έτσι να φροντίζουμε και για την εικόνα του σώματός μας, αν συντρέχει λόγος. Οργανώνουμε σωστά το χρόνο μας και ζητάμε την βοήθεια των ειδικών για να χάσουμε βάρος χωρίς στερήσεις και χωρίς να επιβαρύνουμε την υγεία μας!!!

Επικοινωνήστε άμεσα με τον επαγγελματία

EMAIL: linakatsavouni@gmail.com
LOCATION: Μεραρχίας 7 (6ος όροφος)
Τηλ: (+30) 23210 55399
Κινητό: (+30) 6977 718 345

ΕΣΕΙΣ ΡΩΤΑΤΕ & ΕΜΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ