Η Σοφία Μπαδέκα σε μία μοναδική συνέντευξη στο www.ogamosmas.gr ανοίγει το καφάλαιο Διατροφή & Άσκηση

1008

Η Σοφία Μπαδέκα, η πολύ γνωστή και αγαπημένη διαιτολόγος-διατροφολόγος του Κέντρου Αισθητικής Μπαδέκα, παραχώρησε μία μοναδική συνέντευξη στο www.ogamosmas.gr σχετικά με το ζήτημα της διατρφοφή και της άσκησης.

Η ίδια μας είπε τα εξής:

Ποιος είναι ο ρόλος της άθλησης σε ένα παιδί;

“Τα οφέλη της άσκησης στην παιδική και εφηβική ηλικία είναι πολλαπλά, όσον αφορά στην υγεία και στις διατροφικές του συνήθειες. Έτσι, λοιπόν, η άθληση γενικότερα:

  1. Συμβάλλει στην καλύτερη ποιότητα ζωής
  2. Προλαμβάνει την παχυσαρκία και τα καρδιακά νοσήματα
  3. Δημιουργεί δυνατούς μύες και γερά οστά
  4. Ενισχύει την αντοχή και το ανοσοποιητικό σύστημα
  5. Ρυθμίζει την έκκριση της σεροτονίνης και κατ’ επέκταση, προλαμβάνει το άγχος και την κατάθλιψη
  6. Βοηθά τα παιδιά να διαχειριστούν καλύτερα ποικίλα σωματικά και συναισθηματικά ζητήματα”

Ποια είναι τα ιδανικά αθλήματα για ένα παιδί;

“Επιτρέψτε στο παιδί σας να επιλέξει το ίδιο, το άθλημα το οποίο θα ήθελε να δοκιμάσει, από τα 3 έτη κι έπειτα, ανάλογα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του. Εάν, μάλιστα, δεν του αρέσει ένα άθλημα, μην διστάσετε να του αλλάξετε δραστηριότητα και να δοκιμάσει κάτι άλλο. Τα αθλήματα όπως είναι το ποδόσφαιρο, η κολύμβηση, το καράτε, η ποδηλασία, οι παραδοσιακοί χοροί, ο χορός γενικά, ο στίβος και το μπαλέτο, ξεκινάνε από την ηλικία των 4 ετών”.

Ένα παιδί, πρέπει να ακολουθεί συγκεκριμένη διατροφή, εάν αθλείται;

“Η διατροφή του μικρού αθλητή, επηρεάζει όχι μόνο το σωματικό του βάρος, αλλά και την απόδοσή του, στα αθλήματα. Για αυτό, πρέπει να προσέξει, ώστε:

  1. Να καταναλώνει τροφές από όλες τις ομάδες της μεσογειακής διατροφικής πυραμίδας
  2. Να δίνει έμφαση σε αμυλούχες τροφές και κυρίως σε τροφές ολικής άλεσης όπως είναι το ρύζι, τα ζυμαρικά αλλά και οι πατάτες και φυσικά, τα φρούτα και τα λαχανικά
  3. Να προτιμά ψάρια, κοτόπουλα, άπαχο κόκκινο κρέας και άπαχο γιαούρτι, γάλα, κιφίρ, αριάνι

Εξάλλου, ανάλογα με το άθλημα και την ένταση της προπόνησης και το σωματότυπο του κάθε παιδιού, διαφοροποιούνται και οι διατροφικές του ανάγκες.

Για τον λόγο αυτό, το διατροφικό πρόγραμμα του μικρού αθλητή, μπορεί κάλλιστα να επιμεληθεί ένας διατροφολόγος, ώστε να διευκρινίσει τι πρέπει να φάει πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της προπόνησή του”.

Ποιο είναι ένα ενδεικτικό διαιτολόγιο;

“Κάποιες πολύ γενικές οδηγίες, που μπορούμε να δώσουμε για τους μικρούς μας αθλητές, είναι:

  1. Κατανάλωσε το βασικό γεύμα 3 ώρες πριν την προπόνηση ή τον αγώνα
  2. Επέλεξε τροφές ελαφριά μαγειρεμένες
  3. Απέφυγε σάλτσες, όσπρια, καρυκεύματα, πολύ λιπαρές και πολύ ξινές τροφές
  4. 1 ώρα πριν μπορείς να καταναλώσεις ένα μικρό σνακ (π.χ. μπανάνα, ξηρούς καρπούς)
  5. Μετά την προπόνηση (μέσα σε 1 ώρα) μπορείς να καταναλώσεις το κυρίως γεύμα, το οποίο θα περιέχει τροφές και από τις 3 κατηγορίες (πρωτεΐνη, αμιλούχα τροφή, φρέσκο  και κάποιο ατομικό σπιτικό γλυκάκι)
  6. Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα ή την προπόνηση, φρόντισε για τη σωστή ενδυνάμωση με άφθονο νερό”

Εσύ αθλείσαι στην προσωπική σου ζωή;

“Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα υπήρχε η ενασχόληση με τη γυμναστική στο πρόγραμμά μου. Σαν παιδί, είχα ασχοληθεί με διάφορα αθλήματα και δραστηριότητες, όπως το μπαλέτο και οι παραδοσιακοί χοροί και αργότερα ο στίβος, το βόλεϊ ενώ, σαν φοιτήτρια ασχολήθηκα με το γυμναστήριο. Τώρα, τα τελευταία χρόνια, έχω κρατήσει μία σταθερή συχνότητα, πηγαίνοντας 2-3 φορές την εβδομάδα για άθληση, χωρίς να σταματάω ενδιάμεσα”.

Τι προτείνεις στους πελάτες σου σχετικά με την άθληση;

“Αυτό που προτείνω, λοιπόν, είναι να δοκιμάσουν διαφορετικά πράγματα, ώστε να βρουν αυτό, που τους ταιριάζει. Και φυσικά, να κρατήσουν μία σταθερή συχνότητα εκγύμνασης, (π.χ. το λιγότερο έως 2 φορές την εβδομάδα). Αλλά όλο τον χρόνο και κάθε χρόνο”.

Για περισσότερες απορίες ή πληροφορίες σχετικά με το ραντεβού σας, μπορείτε να επισκεφθείτε τη Σοφία Μπαδέκα, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Κέντρου Αισθητικής Μπαδέκα ή να τηλεφωνήστε στο 23210 20432.