“Τα οφέλη της νηστείας”, του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου Γεώργιου Πύργου

720

Στη νηστεία των Χριστουγέννων, πρέπει να αποφεύγονται το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά. Ειδικά Τετάρτη και Παρασκευή, όμως, πρέπει να αποφεύγονται, επίσης, το ψάρι και το λάδι. Από διατροφικής πλευράς, λοιπόν, σύφωνα με τον Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Πύργο Γεώργιο, η νηστεία έχει τα παρακάτω πλεονεκτήματα:

Θρεπτικά συστατικά

  • Αυξάνεται η πρόσληψη τροφών, που περιέχουν υδατάνθρακες (ψωμί-ρύζι-ζυμαρικά-πατάτα-φρούτα –λαχανικά)
  • Αυξάνεται η πρόσληψη φυτικών ινών
  • Μειώνεται η πρόσληψη τροφών, που περιέχουν λίπος και πρωτεΐνες  (κρέας-γαλακτοκομικά)
  • Μειώνεται η πρόσληψη κορεσμένων λιπιδίων

Άρα, η νηστεία, σηυμβάλλει:

  • Στη μείωση των επίπεδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στο αίμα
  • Στη μείωση του αριθμού των περιττών κιλών και στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας
  • Στην αύξηση της πρόσληψης των αντιοξειδωτικών ουσιών. Βιταμίνες-φλαβονοειδείς και καροτινοειδείς ουσίες -λυκοπένιο-σελήνιο

  • Στην καλή λειτουργία του πεπτικού σωλήνα με μείωση του κινδύνου για δυσκοιλιότητα
  • Συμβάλλει στη μείωση εκδήλωσης καρκίνου του παχέος εντέρου

Προβλήματα κατά τη διάρκεια της νηστείας

  • Μειωμένη απορρόφηση σιδήρου και ασβεστίου λόγω έλλειψης γαλακτοκομικών και κρέατος

Προσοχή

Στις γυναίκες, που εγκυμονούν ή θηλάζουν, τα παιδιά, τους έφηβους και σε άτομα με έλλειψη σιδήρου:

  • Αντί για γαλακτοκομικά, τρώμε λαχανικά, σόγια και ξηρούς καρπούς, που προσφέρουν ασβέστιο
  • Αντί για κρέας, τρώμε όσπρια, που σε συνδυασμό με τα ψάρια, προσφέρουν πρωτεΐνες, που αντικαθιστούν αυτές του κρέατος (2 φορές την εβδομάδα όσπρια – ψάρι)

Ένα τυπικό μεσημεριανό πρόγραμμα διατροφής στην περίοδο της νηστείας

  • Όσπρια (φασόλια-φακές-ρεβίθια) 1-2 φορές την εβδομάδα, σε συνδυασμό με σαλάτα εποχής, 6 -8 ελιές και ψωμί ή σε συνδυασμό με ρύζι π.χ. φακόρυζο
  • Ψάρι (όλων των ειδών) 1-2 φορές την εβδομάδα, σε συνδυασμό με σαλάτα εποχής, πατάτες φούρνου ή πουρέ ή ρύζι και ψωμί
  • Πατάτες γιαχνί ή φούρνου-Γεμιστά-Μακαρόνια με σάλτσα ντομάτας 1 φορά την εβδομάδα, σε συνδυασμό με σαλάτα εποχής
  • Σπανακόρυζο-Πρασόρυζο-Λαχανόρυζο-Αρακά-Φασολάκια-Μπάμιες-Τουρλού 2 φορές την εβδομάδα, σε συνδυασμό με σαλάτα εποχής, ελιές, ψωμί

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κατάλληλο διατροφολόγιο για εσάς κατά την περίοδο της νησείας, μπορείτε να επισκεφθείτε το Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Πύργο Γεώργιο επί της οδού Φλωριά Δημοσθένους 8 στις Σέρρες και Ελ. Βενιζέλου 39 στο Σιδηρόκαστρο ή να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο 23210 65760.