Σοφία Μπαδέκα: Τι να προσέξουμε στο πασχαλινό τραπέζι;

0
998

Αποτελεί μεγάλο προβληματισμό κάθε χρόνο τέτοια εποχή το, πώς θα αντισταθώ στους μεγάλους διατροφικούς πειρασμούς του Πάσχα!

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι

Λίγο το τσουρέκι, λίγο τα τσιμπολογήματα της σούβλας και πολύ τα καλέσματα και η παρέα των ημερών, μας βρίσκουν μονίμως γύρω από ένα στρωμένο τραπέζι να αγνοούμε ό,τι μέχρι σήμερα αποφεύγαμε δικαίως.

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι
πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι
Σήμερα, όμως, με τη βοήθεια της Σοφίας Μπαδέκα, της διαιτολόγου-διατροφολόγου του Κέντρου Αισθητικής Μπαδέκα, μαθαίνουμε εκ των προτέρων τι πρέπει να προσέξουμε στο πασχαλιάτικο τραπέζι αλλά και ποιες τροφές είναι αυτές που έχουν τις περισσότερες θερμίδες. Πάμε να τα δούμε όπως μας τα περιέγραψε η Σοφία.
πασχαλινό τραπέζι
Σοφία Μπαδέκα

“Στο πασχαλινό τραπέζι πρέπει να προσέξουμε τα εξής:

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι
Τον οβελία:

Τα 100 γραμμάρια άψητου κρέατος (αρνιού ή κατσικιού) δίνουν περίπου 370 θερμίδες, με μεγάλη όμως συμμετοχή σε αυτές από λίπος. Είναι και τα δύο πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, αλλά και βιταμινών (κυρίως Β), σιδήρου και φωσφόρου. Επειδή όμως είναι νεαρά ζώα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε πουρίνες, από τις οποίες παράγεται ποσοστό του ουρικού οξέος, το οποίο προκαλεί την «ουρική αρθρίτιδα».

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι
Τα κόκκινα αυγά

Κάθε αυγό, μέτριου μεγέθους μας δίνει περίπου 75-80 θερμίδες, 6 γραμμάρια πρωτεΐνης, 5 γραμμάρια λίπους και κυρίως 215-230 mg χοληστερίνης.

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι
Τη μαγειρίτσα

Η σούπα αυτή περιλαμβάνει εντόσθια και συκωταριά, φρέσκα κρεμμυδάκια και κρεμμύδια, ρύζι, αυγά, άνηθο και ελαιόλαδο. Μία μερίδα μαγειρίτσας μπορεί να μας δώσει μέχρι και 580 θερμίδες, αλλά με πολύ μεγάλη περιεκτικότητα σε χοληστερόλη. Η χρησιμοποίηση μόνο των ασπραδιών και όχι ολόκληρου του κρόκου ή μόνο ενός κρόκου έστω, μπορεί σαφώς να μειώσει αυτή την ποσότητα (κατά 213 χιλιοστόγραμμα ανά κρόκο).

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι
Τα συκώτια και τα εντόσθια

Είναι ασφαλώς το πιο κρίσιμο διατροφικό κομμάτι του παραδοσιακού πασχαλινού τραπεζιού, μια και είναι πολύ υψηλές πηγές χοληστερόλης και λίπους.

Τα πασχαλινά κουλούρια

60 γραμμάρια δίνουν περίπου 230 θερμίδες με 43 γραμμάρια υδατάνθρακες και 61 mg χοληστερίνη.

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι
Το πασχαλινό τσουρέκι

Είναι επίσης πηγή υδατανθράκων και λίπους. Τα 70 γραμμάρια δίνουν 68 θερμίδες, με 44 γραμμάρια υδατανθράκων και 74 χιλιοστόγραμμα χοληστερίνης.

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι

Παράλληλα, το Πάσχα ενισχύει την εμφάνιση ορισμένων προβλημάτων υγείας. Η δυσπεψία για παράδειγμα είναι ίσως από τα πρώτα προβλήματα που πολλοί από εμάς θα νιώσουμε. Επιπλέον, άτομα με προβλήματα στομάχου, όπως έλκος ή ιστορικό γαστρίτιδας, μπορούν επίσης να βρούνε εξαιρετικά δύσκολο να πέψουν τις παραδοσιακές τροφές του πασχαλινού τραπεζιού. Ενώ, όπως προαναφέραμε, η περιεκτικότητα σε πουρίνες των νεαρών ζώων που τρώμε, δημιουργεί προβλήματα σε άτομα με υψηλές τιμές ουρικού οξέος. Τέλος ενοχλήσεις της χολής είναι επίσης πιθανές, ιδιαίτερα σε άτομα με ιστορικό λιθίασης. Η μεγάλη συσσώρευση λίπους και κυρίως η παρουσία ποσοτήτων κορεσμένων λιπών και χοληστερόλης μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία της χολής”.

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι

Το ζήτημα όμως που προκύπτει έπειτα από όλα αυτά είναι τι κάνουμε την επόμενη μέρα, μετά την Κυριακή.

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι

“Το Πάσχα είναι μόνο μία μέρα που γρήγορα θα περάσει. Αμέσως μετά μπορούμε να ξαναγυρίσουμε σε πιο φυσιολογική διατροφή. Μια καλή ιδέα θα ήταν για όλους τους υγιείς ενήλικες την επομένη μέρα του Πάσχα να υποβάλουν τον οργανισμό τους σε μία φυσική και ανώδυνη «αποτοξίνωση», που να περιλαμβάνει και πάλι λαχανικά και σαλατικά, λίγο λάδι, ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά (γάλα και γιαούρτι 0-2%), ψωμί και φρούτα, χωρίς κανένα άλλο τρόφιμο ζωικής προέλευσης. Το καλύτερο βέβαια είναι να απαλλαχτούμε από τα περισσεύματα του πασχαλινού τραπεζιού όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να ξαναγυρίσουμε το συντομότερο στις καθημερινές μας διαιτητικές συνήθειες”.

πασχαλινό τραπέζι
Πασχαλινό τραπέζι

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πασχαλινό σας διατροφολόγιο, μπορείτε να επισκεφθείτε τη Σοφία Μπαδέκα, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο του Κέντρου Αισθητικής Μπαδέκα ή τηλεφωνήστε στο (+30) 2321020432.

ΕΣΕΙΣ ΡΩΤΑΤΕ & ΕΜΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ